GPS till Palm Tungsten T m550?

Jag har en Palm handdator av modell Tungsten T m550.
Var kan jag hitta en GPS som fungerar med den samt navigationsprogrammet Fugawi för Palm?

GPS för Palm TT + Fugawi

En bluetooth gps jag använder Emtac till IPAQ 5450 och Fugawi. Ska kolla fugawi med Palm TT också och se om hanteringen är snabbare. I PPC märks det att positioneringen släpar efter om man kör bil.

Kommentaren grundad på ett enda försök idag med importerad digitaliserad rasterkarta under Fugawi.
Var gång jag svängde dröjde det 30-40 sekunder innan svängen kom på skärmen. Efter omstart blev det bättre. GPSen har ingen bufferfunktion så det måste komma från PPC. I en laptop jag kör nav program med ibland orsakar win98 och slö processor en fördröjning på ca 2
sekunder.

Har redan testat att Emtac går att para med Palm TT

Hejonas
Bryssel/Öland

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Men reservation: Enligt diskussionsinlägg på http://www.soltek.se forum från Göran/soltek nyligen:

"Tungsten fungerar idag /för fugaw/men saknar Hi-res upplösning och stöd för BTGPS men det är planerat till nästa uppgradering"

Jag reserverar mig för uppgifterna och har inte kunnat bekräfta dem vid en sökning via groups.google.com på comp.sys.palmtops, sci.geo.satellite-nav. Jag tror att Palm TT har Hi-resupplösning. Emtac går att para, har inte kunnat kolla portfunktionen än för jag har inte ngt testprogram för GPS för Palm (tips?).

Jag ska jämföra Palm TT och IPAQ 5450 och kolla vilken jag gillar mest. Kanske en Sony PDA - nä, inte transflektiv skärm.

Hejonas

PAlm Tungsten T funkar fint med Emtac BT GPS

Bra gratis testprogram: Beta av cetus gps (www.cetusgps.dk) från 20030207 finns under support steg 2.

Para först Emtac (med kod 0183)

Starta cetusgps ställ in bluetooth som port 4800 baud (levererades min emtac med). Då dyker en meny för att välja bluetooth device upp>välj emtac och så är du igång.

Hejonas
Bryssel &Öland

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips