Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En bluetooth gps jag använder Emtac till IPAQ 5450 och Fugawi. Ska kolla fugawi med Palm TT också och se om hanteringen är snabbare. I PPC märks det att positioneringen släpar efter om man kör bil.
Kommentaren grundad på ett enda försök idag med importerad digitaliserad rasterkarta under Fugawi.
Var gång jag svängde dröjde det 30-40 sekunder innan svängen kom på skärmen. Efter omstart blev det bättre. GPSen har ingen bufferfunktion så det måste komma från PPC. I en laptop jag kör nav program med ibland orsakar win98 och slö processor en fördröjning på ca 2
sekunder.
Har redan testat att Emtac går att para med Palm TT
Men reservation: Enligt diskussionsinlägg på http://www.soltek.se forum från Göran/soltek nyligen:
"Tungsten fungerar idag /för fugaw/men saknar Hi-res upplösning och stöd för BTGPS men det är planerat till nästa uppgradering"
Jag reserverar mig för uppgifterna och har inte kunnat bekräfta dem vid en sökning via groups.google.com på comp.sys.palmtops, sci.geo.satellite-nav. Jag tror att Palm TT har Hi-resupplösning. Emtac går att para, har inte kunnat kolla portfunktionen än för jag har inte ngt testprogram för GPS för Palm (tips?).
Jag ska jämföra Palm TT och IPAQ 5450 och kolla vilken jag gillar mest. Kanske en Sony PDA - nä, inte transflektiv skärm.
Bra gratis testprogram: Beta av cetus gps (www.cetusgps.dk) från 20030207 finns under support steg 2.
Para först Emtac (med kod 0183)
Starta cetusgps ställ in bluetooth som port 4800 baud (levererades min emtac med). Då dyker en meny för att välja bluetooth device upp>välj emtac och så är du igång.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer