GPS + Palm

Jag har en Garmin eTrex Venture och en Palm IIIe

Jag behöver kartprogram till Palmen och en sladd att koppla ihop de två med.

Var hittar jag programmet? Gärna gratis eller mycket billigt.

Var kan jag köpa sladden? Gärna billigt och gärna i Stockholm.

Mvh, Per Nyberg.

Läs gamla inlägg

Standard svar. Läs gamla inlägg, använd sökfunktionen och sök på kabel resp Palm.

Per

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Otillräckliga svar.

Jag har redan läst gamla inlägg ett hundratal gånger. Nu vill jag ha ett rakt svar för en lösning med min eTrex Venture och min Palm IIIe.

Program och kabel! Var köper jag kabeln i Sverige? Var får jag tag i programvaran, billigt eller gratis!

Gratis program

Nu har jag fått tag på kabeln.

Fattas bara ett program till palmen.
Jag har försökt hitta ett bra och billigt program men hittar inte det jag söker.
Fugawi är lite väl dyrt så jag undrar om det finns något program någonstans som är gratis eller mycket billigt. Det enda jag vill är att kunna se min position på en karta i min palm IIIe.

Mvh, Per Nyberg.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips