Gott bra kosttillskott.

Tänkte börja träna igen seriöst och undrar om det kan rekomederas några goda kosttilskott.

Styketränar främst så något fullvärdigt proteintillskott eller dylikt kan vara att föredra eftersom jag även skall gå ned i vikt.

Helst så billigt som möjligt men kvalite är att föredra.
 
Self microwhey är gott. Det är ett 83% vassleisolat.
Kostar 499kr för 4kg. Det är bland det mest prisvärda
som finns i dagsläget.

Alternativ kan vara dXb pure-whey. Kostar 580kr för 4kg.

Här kan du hitta produkterna.
http://www.tdcs.se (self)
http://www.fitnessbutiken.se (dXb)

Sen finns det ju ett antal andra bra produkter men dessa är inte lika prisvärda. Vill du ha maximal kvalitet och betala för dig så kolla på FAIRING. Tex deras sloow-protein, complete-protein eller hydro-whey är riktigt bra, men dyra. Kolla http://www.fairing.se.
 
Jag läste i ett produktblad att soyaprotein var betydligt bättre än vassle. Det är svårt att veta vilka man kan lita på.

Någon av smakerna förutom caffe som är godast av self produkterna?
[Ändrat av crazy 2005-10-20 kl 03:21]
 
crazy; sa:
Jag läste i ett produktblad att soyaprotein var betydligt bättre än vassle. Det är svårt att veta vilka man kan lita på.

Någon av smakerna förutom caffe som är godast av self produkterna?
[Ändrat av crazy 2005-10-20 kl 03:21]

Soyaprotein är alltid sämre än vassle eller kaseinprotein. Soya har lägre biologiskt värde och innehåller ej alla essentiella aminosyror. Dessutom smakar soyaprotein skit.

Vilken smak man gillar är väldigt subjektivt men jag personligen gillar choklad och banan när det gäller self microwhey.

Vill du ha mer krämig konsistens och något godare smak samt ett protein med totalt sett långsammare upptag så kan du välja self progen istället för microwhey. Det är lite dyrare (ca 100kr tror jag). Det innehåller en mix av vassle och kaseinprotein, microwhey innehåller bara vassle. Det betyder att MW är något bättre att använda efter träning medan progen är något bättre som mellanmålsprotein, men det där är riktigt komplext och inget man alltid kan hävda som absolut sanning, det beror helt på hur du äter i övrigt osv.
 
Hallå där!!!

.....eeehh, undrar bara vad det är för fel på kött och mjölk?? Lägg till lite grönsaker om det blir för tråkigt..som dressing kan ni ha uppspicad lättyoghurt..eller turkisk youghurt(om ni står ut med 10% späck) Köp mkt kött när det e billigt! Fan..detta e både sundare, godare och framförallt BILLIGARE och MER protein per krona. Lägg av och fjolla er med articifiellt och dyrt skräp!!

ex: för 500 kr får man 4 kg oxfile, 12 kilo kotlettrad (utan ben)eller 71 liter mjölk (2,5 kg rent protein som e fullvärdigt!)

Jaja..men tryck i er pulvertjafset!!

Hoppas ni blir grova som fan..annars funkar det ju med anabola

Vänliga hälsningar //Peo
 
Re: Hallå där!!!

Peo72; sa:
Jaja..men tryck i er pulvertjafset!!

Som utbildad kostrådgivare och gyminstruktör måste jag nog hålla med..Äter man en balanserad kost så behöver man ofta inte något tillskott..om man nu inte tränar på elitnivå och faktiskt knappt då..
[Ändrat av Roberth 2005-10-20 kl 20:29]
 
Alltid lika kul det här!
Jag har en utmaning!

Kan det någon gång komma upp en sådan här diskussion där en person frågar efter ett bra kosttillskott och där denne får ett svar på ett bra kosttillskott, UTAN att det för den delen behöver dyka upp en massa motståndare till kosttillskott!

Frågan var inte om kosttillskott behövs eller ej! Personen i fråga ville bara ha ett tips på ett gott och bra kosttillskot. Punkt slut!

/För övrigt är jag också utbildad och jobbar på gym! Om det nu är någon sorts garanti för att man är en sorts expert på kosttillskott!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.