Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Säröleden som sagt fin sträckning och möjligt åka på cykelbana mer eller mindre hela vägen till Särö Västerskog.....Hamnstråket (längs med Göta älv) är ju fin men lite kort samt emellanåt tämligen tätt med flanörer och cyklister. Vägen ut till Saltholmen också ok. På Hisingssidan finns också mkt fina cykelbanor, bl.a. cykelbana mesta vägen ut till Varholmen från Älvsborgsbron. Cykelbanan utmed delar av Lärjeån väl värd rulla på oxå.
En bit från stan har vi ju det supeba cykelbanorna med Ulricehamn som knutpunkt som går flera mil i riktning mot Borås, Falköping mfl. Där kan lätt en hel helg spenderas på hjul....
För övrigt är ett tips att ansluta till mailinglistan Västkustinlines (kolla under min profil) där det under åksäsongen är tämligen hygglig trafik med bl.a. turförslag.
Var bor du? Säröleden var en favorit när jag bodde i Högsbo.
En kul variant är att köra "två broar", dvs köra Älvsborgsbron => Lindhilmen => Götaälvbron och tillbaka, försök följa cykelbanor som går så nära vattnet som möjligt. Lite mer av turisttur men också mer kuperat med broarna.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...