Göteborg-Enafors gärna Storsnasen

Hejsan alla!

Vill bara tacka er för svaren jag fick! Tyvärr hann jag resa iväg innan jag fick några svar (skylla mig själv som frågade så sent)

Jag och min vän valde triangeln då vi båda är nybörjare. Tältade 3 ggr under resans gång. Allt gick bra förutom en massa mygg.....jättemycket mygg!!!

Gick första dan och bar på en 1.5l petflaska med vatten.....men det tömdes redan på kvällen då jag insåg hur mkt härlig vatten som fanns :)

Är den tredje bilden utsikten från Storsnasen, eller nån annan topp?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Om andra som ska dit läser den här tråden tycker jag det är lagom att starta i Enafors och gå upp via Silverfallet till Ingolvskalet och slå läger där. Det finns ett antal tältplatser längs bäcken om man letar lite. Sov en natt, lämna ryggorna i tältet och gå upp på toppen. Tänk på att sluttningen vid Silverfallet är extremt lavinfarlig och att markerad led ska följas på vintern. Jag hade inte gett mig på det alls på vintern dock.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips