Göra egna kartor i Mapwel (Jag blir knäpp!)

Jag har ritat en stor karta ca 2000Ha för att använda när jag jagar! Men när jag för över kartan till min Garmin eTrex Vista C så går det inte att få över hela kartan och den är bara 75Kb stor!!! Tar man bort objekt så att man hamnar under 50Kb så är det inga problem men då missar jag alla höjdkurvor exempelvis.

Jag vet att det är en ganska ovanligt att göra egna kartor men någon därute kanske har stött på ett liknade problem som kan hjälpa mig!! Ligger problemet i GPSen eller i programvaran?

Programmet jag använder heter "Mapwel 2005"
GPSen "Garmin Etrex Vista C"

HJÄLP!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Vilka är juryns favoriter inför säsongen vår-sommar 2026? Bland vinnarna finns bland annat en lättviktsryggsäck och en svensk designklassiker.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
apersson850; sa:
Har du registrerat programmet? Det finns en begränsning i storlek annars, vill jag minnas.

Anders

Jodå jag har registrerat programmet! Det löste sig dock fick mail från Supportet och de hittade felet (något objekt som låg fel)

Tack för hjälpen iallafall!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips