Gör Mountain Hardware bra sovsäckar?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har endast testat en av deras dunsackar, komfort temp pa ungefar -18. Funkar stralande. Dock ar det inte samma hoga kvalitet som tex TNF, tex fungerar inte dragkedjan lika bran som min TNF-sack.

Michael

Min erfarenhet säger tvärtom så kanske det var ett måndags ex eller så är min säck ett toppex :)
Har använt en -29 TNF ett tag och den hade betydligt sämre huva samt att dragkedjan fastnade. Inte lika vattentålig heller upplevde jag det som.

MHW

Tackar för infon. Var fick du tag på din 3rd Dimension och vad fick du betala?

Har funnit en för 161 $ via nätet, vilket verkar vara bra.?.

Magnus

Re: MHW

mani3393; sa:
Tackar för infon. Var fick du tag på din 3rd Dimension och vad fick du betala?

Har funnit en för 161 $ via nätet, vilket verkar vara bra.?.

Magnus

Köpte min på Berg&Hav i Saltsjöbaden.
Jag är 184 lång och har minsta storleken så den är ganska lång. Jag gav 2400kr har jag för mig.
Så 161 dollar är mkt billigt!

Lite mera om MHW?

Hej Erik. Hur stor blir din MHW ihoppackad?

Jag har varit och klämt på TNF Snowshoe (-18) och TNF Tundra (-29). Tundran var alltför stor packad tyckte jag, däremot var de förvånansvärt lätta: ung 1700 resp 1900g.

Kan du jämföra storleken på MHW ihoppackad med dessa kanske?

Verkar som om MHW är något tyngre och mer skrymmande? Samtidigt har den mer fyllning (1,2kg) men trots det lägre temp gradering...konstigt.

Magnus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips