Håller också med om att för kallt vin är smaklöst och trist. Men man kan väl alltid värma det i ett vattenbad på köket / elden, eller värma en vattenflaska och lägga mot vinet mellan lite kläder i ryggan?
/ G
/ G
Visst, ett alltför kallt vin tycker jag också ofta förringar vinets kvaliteter. Men jag tycker också att ett rött vin, beroende på kvalitet, typ och ursprung naturligtvis, ofta generellt serveras och konsumeras för varmt där alkoholen tar överhanden och dominerar dom mera volatila/subtila smakerna/dofterna i vinet.tigertamjaren; sa:Håller också med om att för kallt vin är smaklöst och trist. Men man kan väl alltid värma det i ett vattenbad på köket / elden, eller värma en vattenflaska och lägga mot vinet mellan lite kläder i ryggan?
/ G
tigertamjaren; sa:Mitt bekymmer just nu är ju inte hur jag ska kunna tillaga och sluka de mest aptitretande anrättningar utan hur jag ska lyckas göra mig kvitt det nu så pösiga fläsket från all julmaten...![]()
avslutad210712; sa:tigertamjaren; sa:Mitt bekymmer just nu är ju inte hur jag ska kunna tillaga och sluka de mest aptitretande anrättningar utan hur jag ska lyckas göra mig kvitt det nu så pösiga fläsket från all julmaten...![]()
Men herrejesses människa. Gör som Skinnarmo och mig. Alla seriösa äventyrare lägger på sig extra fett före ÄVENTYRET. Jag offrar mig verkligen under julen för sakens skull *L*
crazy; sa:Varför inte ta med en smörgåstårta och några vattenmeloner?