God Helg!

När paddel o tältabstinensen sätter in, vart lite inspirerad av en bild i klättringsforumet här på utsidan.. På torsdag vänder det mot ljusare tider igen!

/ Ulf

Bilagor

• pepp.jpg
    pepp.jpg
    70.5 KB · Visningar: 411
Haha, snyggt jobbat!

Det var det snyggaste pepparkaks"huset" jag sett nån gång. Nu fick jag inspiration - har planerat att baka pepparkakor ikväll...

Jo ostkusten låter rimligt - I Blekinge är det mest lövskog och på västkusten finns ju nästan inga träd alls.. Tyckte jag hade fått med allt; paddel, kapell flytväst, torrdräkt, neoprenstövlar, trangia (o en mycket liten tamoj..) men glömde nog den obligatoriska blåa ikea-bagen.. :)

/ Ulf

Jo ostkusten låter rimligt - I Blekinge är det mest lövskog och på västkusten finns ju nästan inga träd alls.. Tyckte jag hade fått med allt; paddel, kapell flytväst, torrdräkt, neoprenstövlar, trangia (o en mycket liten tamoj..) men glömde nog den obligatoriska blåa ikea-bagen.. :)

/ Ulf

Trodde det var en Porta-Potti som står till höger om tältingången ;-)

Men arrangemanget får 5 toasters av mig!!!

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Har man bara lite fantasi är det rätt mycket man kan fylla ut tiden med, i stället för att gå igång med det där jobbet som ska vara klart på måndag.. :)

/ Ulf

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips