• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Glad Påsk !

Ge mig nåt så ritar jag det när jag får "kicken":)

Fast frågan é om mina infall funkar m dina *L*

Jag é ju inte så dagsaktuell, funderar mest över evighetsfrågor som -Vad händer om man tar bort allt ogräs, tänk om jorden hålls ihop av kvickrot??

Ska vi prata aktualiteter så é jag förresten just nu ganska fascinerad över Wanja Lundby-Wedin, & att man på LO:s hemsida kan föreslå vad hon ska majtala om :D

En mer morbid tanke é frågan om avfall, dvs människokroppar é ju numera så förorenade att de räknas som miljöfarligt avfall & människorester får därför inte behandlas/begravas var som helst. Kyrkogårdar é alltså en form av deponi f miljöfarligt avfall, vilket gör att gravar får en helt annan innebörd i mina ögon..

Sen har vi ju den alltid nästan färdiga & alltid lite dyrare Hallandstunneln, vore det inte enklare att bara gräva ett dike? El bygga en järnvägsbro fr Höganäs t Halmstad??

Det sista kanske väl lokalt, men just det, de ska ju röntga kyllingarna nu :)
// I-a
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Fast frågan é om mina infall funkar m dina *L*

Jag é ju inte så dagsaktuell, funderar mest över evighetsfrågor som -Vad händer om man tar bort allt ogräs, tänk om jorden hålls ihop av kvickrot??

Ska vi prata aktualiteter så é jag förresten just nu ganska fascinerad över Wanja Lundby-Wedin, & att man på LO:s hemsida kan föreslå vad hon ska majtala om :D

En mer morbid tanke é frågan om avfall, dvs människokroppar é ju numera så förorenade att de räknas som miljöfarligt avfall & människorester får därför inte behandlas/begravas var som helst. Kyrkogårdar é alltså en form av deponi f miljöfarligt avfall, vilket gör att gravar får en helt annan innebörd i mina ögon..

Sen har vi ju den alltid nästan färdiga & alltid lite dyrare Hallandstunneln, vore det inte enklare att bara gräva ett dike? El bygga en järnvägsbro fr Höganäs t Halmstad??

Det sista kanske väl lokalt, men just det, de ska ju röntga kyllingarna nu :)
// I-a

Det är på gång, teckningarna kommer om de tre sakerna du beskrev Ulri under dagen, kanske till kvällen, jag får se när jag hinner, sitter just nu o spånar till Roy Orbisons "In Dreams" , den ä bra, jag ritar bättre med bättre låtar...:) http://www.youtube.com/watch?v=jhmfwj928BE
Glas kycklingteckning har jag skickat in tidigare, i Fritt Forum, ingen kommenterade....
Den va kanske inte så bra ?
Det kommer en ny om det med snart...håll ut kamrater på utsdan !
 
Senast ändrad:
Har Utric, kommer en, den andra om Vanja fick visst en egen tråd....
 

Bilagor

  • Nya hallandsåsen.jpg
    Nya hallandsåsen.jpg
    40.8 KB · Visningar: 118
Har kommer nästa, det handlar om att det ska bli nya bestämmelser om gravplatser, folk är så fulla av miljögifter som anrikats i kroppen så det är inte bara o gräva ner likena hur som helst, det kommer nog även restriktioner angående besök på kyrkogårdar i samband med det anar jag...
 

Bilagor

  • giftgtavfall.jpg
    giftgtavfall.jpg
    48.9 KB · Visningar: 117
Men titta..

Jaaaaaaaaa, vad fina :D

Insåg plötsligt att jag måste bjuda på HallandSås nästa gång jag får för mig att ta hem folk, kan ju bli jättetrevligt! ..

& kyrkogårn é ju nästan verklighet redan :)

Så himla skönt att hitta dina teckningar mitt bl alla (ibland) überseriösa friluftsdiskussioner så man kan skratta en sväng!
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.