Expeditions kompisar?

Vad har du för cykel? Det viktigaste på långturer är en skön sadel, kan vara värt att prova in innan så den funkar och körställningen. Jag cyklar ganska många mil om året och att hitta rätt sadel och inställningar tar ibland sin tid men är a och o för att få en trevlig långfärd. Sen breda däck som rullar lätt, mycket mer är det inte förutom att se till att cykeln är i ordning.
 
Hej.
Jag har en Bergamont vitess 6.
50mm breda däck och originalsadeln utbytt mot en mer ergonomisk.
Bytte styret + (korkhandtag) till ett Cinelli double trouble samt bredare trampor med bättre grepp.
Nu känns den skön att hantera och jag hinner med många mil (och ev justeringar) innan det blir dags för långfärd.
Ja bekvämligheten är viktig, det ska inte vara en pina. Efter 4 mil på den sportsadeln jag har på min andra cykel är man allt lite öm. Det hade aldrig funkat för mig med en sådan på längre turer.
 
Det låter som du är mer än väl förberedd så den turen tar du i ett naffs, skulle tro att du på en vecka lätt hinner med att cykla tillbaka också.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
adventure_pontus Mountainbike kompisar sökes för kort/långturer...GBG Långcykling 0
BOBen mtb kompisar Långcykling 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.