Glaciärskidåkning nu, Stryn eller nåt annat?

Hej

Är den norska glaciäråkningen öppen med liftar och så i detta nu (och om två veckor)?
Stryn har jag hört talas om, finns det nåt annat att leta efter?
Vet nån om nån hemsida för dylika ställen?

MVH // Patric

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Juvass

Ett annat ställe i Norge är Juvbreen på Galdøpiggen. En mycket fin backe med möjligheter till toppbestigningar och offpiståkning. Dom har öppet från juni till mitten på november. Det finns boende både uppe vid anläggningen och nere i Lom (som är lite billigare).
Hemsidan till Juvass är: http://home.online.no/~gpss/norge/index.htm

Om Galdøpiggen

Bilturen från Lom till Galdøpiggen är ganska krävande för bilen och tar sin lilla tid upp till de cirka 1800 m ö h som Juvasshytta ligger på. Till detta kommer vägtullar på två ställen.

Ligger de personliga skidåkningspreferenserna på den nivån att man bara håller sig i pisten tröttnar man ganska fort på backarna dessutom, jag håller Stryn framför detta resmål.

Jag håller med att Stryn slår Juvasshytta med hästlängder men dom har inte öppet lika länge,
var på Juvas i går och pga. alla träningsgrupper så var kön olidligt lång för utom på lunchen, jag åkte totalt fyra 4! åk, men det berodde oxå på att det var snöblandat regn,

Trondhiem

Hej Gunnar

Har du eller någon annan någon anning om det finns glaciär åkning eller dylikt i närheten av Trondhiem.

/T

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips