Gissa positionen världen

Letade upp den. Den ligger också i området som jag tror folk normalt kallar Romsdalen och toppen i min bild gör det inte.

En bit bort men alltså i samma fylke.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Men du kan få rätt på den bilden är tagen i 1000 meters backen (som inte är riktigt 1000 höjdmeter men en brant och lång backe) på väg till Dronningkrona. Sandvikhaugen är en liten topp i andra riktningen från toppen på backen. Mitt imot är Grøvelnebba som är en fin tur med lite scrambling och längs kammen använder många rep på ett kort parti.

20230404_132631.jpg

Ok, tack och bock för den. Tänkte att du kanske stod i backen men på min karta och den utzoomningen jag hade så såg det ut som att Sandvikhaugen var själva fjällmassivet. Då gick det lätt att förbise att en av topparna när man zoomande in hade ett eget namn och dessutom var mycket högre.

Vad ser jag för halvö framför mig här?
IMG_20190910_150936.jpg

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Jag hade vandrat i 100 dagar när jag tog den här bilden, och havet vi ser är det första havet jag såg sedan jag startade.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.