Gissa positionen världen

OK, detta måste ju vara godkänt - jg är inte på/vid Niebieska Turnia och den syns inte på någon av bilderna, men jag är inte långt därifrån. Och Krivan stämmer (har aldrig fattat varför den är så poppis bland slovakerna, toppbestigningen är riktigt långtråkig).

Dalen nedanför oss heter De fem sjöarna dal, och den ledmarkerade kamvandringen heter Örnstigen.

Bergsmassivet är självklart Höga Tatra, mitt hem på jorden :)
 
Senast ändrad:
Häftig, en helt för mig ännu outforskad plats mig. Tack för en rolig resa😁
Kommer här en sista för mig ikväll. vet inte riktigt var man ska lägga ribban men du har ju verkligen den ganska högt vilket är jätteroligt. Lätt för er tror jag. Har gått ryggen på sommaren.
 

Bilagor

  • SmartSelect_20240214_205240_Instagram.jpg
    SmartSelect_20240214_205240_Instagram.jpg
    538.4 KB · Visningar: 29
Häftig, en helt för mig ännu outforskad plats mig. Tack för en rolig resa😁
Kommer här en sista för mig ikväll. vet inte riktigt var man ska lägga ribban men du har ju verkligen den ganska högt vilket är jätteroligt. Lätt för er tror jag. Har gått ryggen på sommaren.
Det var ju beundransvärt inprickat, om du aldrig varit där. Kan verkligen rekommendera Höga Tatra, dock INTE på sommaren - det är alldeles för mycket folk. Oktober kan vara fantastiskt vackert, med klar luft och brinnande höstfärger mot svart granit, blågröna sjöar, och de första vita snöfälten. Men denna gång prickade jag in ett tidsfönster mellan lavinfarlig vårvinter och de polska skolavslutningarna :)
 
Kanske ivrig nu men den som har bilden kanske man måste vara lite aktiv.
Lägger upp en till så länge, vad heter byn?
 

Bilagor

  • 20190628_125940_2.jpg
    20190628_125940_2.jpg
    478.8 KB · Visningar: 30
Gör det alldeles för lätt tydligen även om det inte var exakt den byn som var inringad som jag letade efter. Men självklart får du rätt för La grave ändå :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anders_sthlm Gissa Position Gotland Allmänt om friluftsliv 47
aronwidforss Gissa position - easy mode Allmänt om friluftsliv 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.