Gissa position

Då jag själv var uppe på Bårddetjåhkkå och hade hoppats på fina vyer men istället möttes av dimma och elände så kanske du fick samma upplevelse. Kan det vara den toppen?

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Då gissar jag på Kaskasatjåkka
Rätt svar! Bra jobbat, det är inte så lätt att gissa på en stenhög. Dimman låg tätt på Tjeuralahko, men trots det gjorde vi dagstur till Kaskasatjåkka 2071 m, fjärde högst topp i Sverige. Den samma dimman har vi fått njuta av på Sälka, Niak, Pältsan och några norska toppar.
Nästa bild var så god!

Rätt svar! Bra jobbat, det är inte så lätt att gissa på en stenhög. Dimman låg tätt på Tjeuralahko, men trots det gjorde vi dagstur till Kaskasatjåkka 2071 m, fjärde högst topp i Sverige. Den samma dimman har vi fått njuta av på Sälka, Niak, Pältsan och några norska toppar.
Nästa bild var så god!
Jag har varit där en gång men lyckades inte hitta någon bild att jämföra med. Jag fortsätter på temat in i dimman. Var sitter fotografen, strax innan dimman drog in?

1762719742510.jpeg

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.