Gissa position

Jag upplevde något liknande en gång och såg ungefär likadant ut när jag vandrade på Kungsleden. Nästan våraktigt. Fast jag tror att jag vandrade åt andra hållet. Jag tror att du är på väg uppför Tjäktjapasset. Så den första bilden borde toppen heta Tjäktjatjåhka.

Jag upplevde något liknande en gång och såg ungefär likadant ut när jag vandrade på Kungsleden. Nästan våraktigt. Fast jag tror att jag vandrade åt andra hållet. Jag tror att du är på väg uppför Tjäktjapasset. Så den första bilden borde toppen heta Tjäktjatjåhka.
Inte från Kungsleden. Det finns en led som passerar berget, men bilden är inte tagen därifrån.

Det här blev verkligen ingen succé. Vill förkorta lidandet i tråden med att visa en toppbild från samma berg, samma dag. Kameran riktad mot sydost. Nu är det väl dags för ett nytt bidrag?

Position3.jpg

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.