Gissa position

Jag gissar på Rr259A vid Vuolip Čoarvejávri.
Nej, eftersom Rr259A ser ut så här :)
IMG_2148.jpg

Nu skall jag väl sätta slut på era spekulationer.
Det är inte Rr259A som har sin egen historia i mitt vandringsliv - gick åt fel hål där nästans helt längs leden ner till Ivarstenen i dimman ;) sjön fanns ju på den sidan den skulle vara...
Och det är inte Rr260, där finns mindre sten i närheten
Så fanns ju en gissning för Rr264 - och den är korrekt - på vägen från Cunojaure till Valffojávrrit i början av September denna år.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag tror att detta är första drönarbilden här i tråden, den ger ju en helt annan bild än de vi är vanad med.
Min första tanken var fel, hamnade faktiskt en bro för långt söderut.
En "vanligt" bild av bron skulle väl inte vara svårt att gissa rätt - många har väl varit där...
För min del väntar jag med att ger min svar - som jag är ganska säkert att den stämmar - för ge lite tid att andra att gissa rätt.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.