Gissa position

Lite norr om Gruvfjällets topp?

Jag ger rätt på den eftersom bilden var lurigt beskuren utan att man ser dalbotten. Det är i trakterna av topp 1504 men på 1200 m höjd. :)

Ny bild, @Utmark333 !

P7260296.JPG

Jag ger rätt på den eftersom bilden var lurigt beskuren utan att man ser dalbotten. Det är i trakterna av topp 1504 men på 1200 m höjd. :)

Ny bild, @Utmark333 !

Ny bild, @Utmark333 !
Ja där tänkte jag ändå lite fel, då antar jag att det är norra sluttningen av Gråsjöfjället man ser en bit bort och inte som jag trodde söder om Lillån. Gissar att det är Smällhögarna och V Bunnerstöten som syns längst bort.

Var hittar man då denna glaciär?
P1010093.JPG

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Vilken Harrejavri tänker du på då? I den kommun där denna sjö ligger hittar jag två Harrejaure, ingen av dom ligger dock i närheten av denna sjö.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.