Gissa position

Om man känner till dalgången är det väl ganska lätt, så att någon snabbt känner igen den finns ju. Oavsett är det nog bara bra att ha en variation både i svårighet och typ av bilder :) (y)

Här är en sjö i ett lågfjällsområde, vad heter sjön?

Bilagor

• 2020 Sommar 033.JPG
    2020 Sommar 033.JPG
    2.5 MB · Visningar: 123
Här är ett foto taget från en sluttning (där en liten stig letar sig upp) någon kilometer sydost om sjöns utlopp/sydspets

Bilagor

• 2020 Sommar 035.JPG
    2020 Sommar 035.JPG
    2.6 MB · Visningar: 125
Landskapet påminner en hel del om Rogen/Grövelsjö området. Men jag kan inte precisera närmare, tänkte på någon av Rödsjöarna först, men det känns som om det är för mycket gran på bilderna. Är mest tall uppe runt Rogen sjön så vitt jag minns.

/ Stefan

Landskapet påminner en hel del om Rogen/Grövelsjö området. Men jag kan inte precisera närmare, tänkte på någon av Rödsjöarna först, men det känns som om det är för mycket gran på bilderna. Är mest tall uppe runt Rogen sjön så vitt jag minns.

/ Stefan
Det bör finnas en hel del likheter, men som du är inne på är bilden tagen i ett område väldigt rikt på gran. Vi ska längre norrut men sjön får sägas vara i ungefär samma storleksklass som Rödsjöarna.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.