Gissa position

Det ser ut att vara ordentliga fjäll långt borta i bild även om man inte ser så tydligt.. Jag gissar att det är ett väl inzoomat foto mot norr ända nerifrån Storvätteshågna, isf taget några 100 meter väster om Santesonstjärnen?
Den lilla tjärnen och dess omgivning som skymtar på bilden i dalen alldeles nedanför, tycker jag matchar kartan väldigt bra.

Det ser ut att vara ordentliga fjäll långt borta i bild även om man inte ser så tydligt.. Jag gissar att det är ett väl inzoomat foto mot norr ända nerifrån Storvätteshågna, isf taget några 100 meter väster om Santesonstjärnen?
Den lilla tjärnen och dess omgivning som skymtar på bilden i dalen alldeles nedanför, tycker jag matchar kartan väldigt bra.
Helt rätt! Det är en panoramabild tagen ungefär här
Barnens första fjällvandring för ett par år sedan

Ok skoj!

Vilka är de här topparna då? (eller en av dem räcker)
IMG_0190.jpeg

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Behöver nog ringa in det mer innan jag kan gissa... Är det toppar i Sarek vi ser? Eller ännu längre norrut?
Ja förstår att det kan behövas, på ett sätt är det ett inte alltför svårt motiv att ringa in, även om topparna inte är bland de mest kända eller högsta. Det är absolut norr om Sarek. Nästa eventuella ledtråd får bli en nivå skarpare :)

Senast ändrad:

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.