Hej! Annonser Àr vÄr inkomstkÀlla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slĂ„ av annonsÂblockering kan du istĂ€llet stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
dÄ kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna bÄde startplatser och nya MTL ADAPT frÄn Merrell Ät dig och en vÀn.
Norra Mora vildmark Àr ett stort naturreservat i det nordvÀstra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av omrÄdet ligger mer Àn ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
âJag mĂ„r lite bĂ€ttre idagâ, sa Richard nĂ€r vi alla samlades i mattĂ€ltet för frukost. âJag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en frĂ„ga: âVad ska du göra efter det hĂ€r?â Det var efter att jag fĂ„tt utmĂ€rkelsen âĂ rets nĂ€rĂ€ventyrare 2012â och mina Ă€ventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionÀr stÀmning bland allmogen. TvÄngsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populÀrt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsÀtter genom dalgÄngarna/bergspassen Skåjdåsjvågge och Basstavågge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer
En dagsutflykt till den 1968 meter höga toppen av VuojnestjÄhkkÄ.
DÀrefter var tanken att jag skulle vandra runt SarektjÄhkkÄmassivet och tillbaka ...
3 kommentarer
NÄgonsin funderat pÄ om det Àr lÀge att stanna i lÀgret eller sÀnka huvudet och pusha vidare? Det Àr svÄrt att sÀga att sÄhÀr Àr det, var grÀnsen gÄr ...
25 Är. Ett kvartssekel har passerat sedan jag senast stod pÄ toppen av Kilimanjaro. Bestigningen ingick i en ÄttamÄnaders vandring genom Massajland ...
1 kommentar