Gissa position

Vilket vägval?

Kul att gissningen gick hem....får gräva fram någon bild hemmavid ikväll...

Kom norrifrån säger du. Gick du i passet mellan Gaulis och Guovddelistjåhkkå ner till Trolldalen, eller lite längre västerut? '

/ Stefan

Kom norrifrån säger du. Gick du i passet mellan Gaulis och Guovddelistjåhkkå ner till Trolldalen, eller lite längre västerut?

Längre västerut över västryggen från Gaulis vid den lilla sjön på ~880m som ligger uppe på åsen. Relativt lättvandrat ur Rago-perspektiv, men ändå naturligtvis en hel del kryssande mellan småstup. Jag höll mig uppe i backen på norrsidan om dalen både in och ut från svenska sidan och undvek då den besvärliga blockterrängen nere i dalen som du beskrev i höstas.

Suck....

Verkar vara helt hopplöst för mig att komma ihåg att sätta mig vid datorn när jag kommer hem och nu ska jag iväg, så jag lämnar fältet öppet för någon annan att hålla tråden levande.

/ Stefan

Håller igång tråden med en ny bild. Vad heter tjärnen?

Calle

Bilagor

• IMGF_204.jpg
    IMGF_204.jpg
    181.3 KB · Visningar: 364

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.