Gissa position

Vi ska fortsatt söderut. Här är en bild på samma topp i motsatt riktning.

Bilagor

• DSC03201.jpg
    DSC03201.jpg
    32 KB · Visningar: 591

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag får vibbar av Härjedalen med den torftiga vegetationen och skogen som klättrar därborta i rasbranten. Sen ser jag en kryssled till höger i bild. Men jag förstår inte var vi är...........

Helt korrekt!

Fonnfjället är den andra höjden som syntes i bilden.
Denna bild togs i våras på en skotertur med dottern. Då är det kanske sömlingshågna som synns i bakgrunden och inte fonnfjället som jag trodde. Vi vände här och vyn tillbaka var väldigt likt andra bilden du postade.
e0862b2e36c9e2aec6a876d578a91b33.jpg

Senast ändrad:
Trevligt med bilder från fjäll vi sällan/aldrig sett i den här tråden! Och så långt från min första gissning man kan komma.

Jag har ont om bilder, kanske Tobbe kan bidra med något nytt? Det var ju du som egentligen löste gåtan.

Får försöka få lite snurr på det här med en vild gissning. Fotoriktning mot väster med snötäckta fjäll i fonden. Kan vi vara i Jämtland, på myrarna söder om Vallbo/Vålådalen?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips