Gissa position

Bårddetjåhkkå kanske?

Tänkte att någon måste ju gissa för att få lite mer fart på tråden och kanske locka fram någon mer ledtråd :)

/ Stefan

Tänkte att någon måste ju gissa för att få lite mer fart på tråden och kanske locka fram någon mer ledtråd :)

/ Stefan

Rätt svar, Stefan! Jag har börjat fundera på ledtrådar, men du hann före. Var det en ren gissning, eller kände du igen dig?

Bilden är tagen från kammen på väg mot Palkatpakte upp mot toppen av Bårddetjåhkkå.

Ny bild!

Bilagor

• IMG_1725.jpg
    IMG_1725.jpg
    17.7 KB · Visningar: 425

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Vissa ställen i fjällen är väl så karakteristiska att man inte glömmer de när man väl har varit där en gång. Kyrkstenen är ett sådant lantmärke.

Jag är inte hemma och har inte tillgång till mina fjällbilder.
Överlåter därmed till andra att lägga upp en ny bild.

Ny bild här. Skapligt lätt kan jag tänka mig, men vi får se. Söker namnet på sjön.

Bilagor

• P1010053.jpg
    P1010053.jpg
    30.8 KB · Visningar: 501
Vrider lite på kameran då. Som nu synes är vi på ganska låg höjd och på en "förhållandevis urbaniserad" plats. Inte värst långt upp till kalfjället ändå.

Bilagor

• P1010055.jpg
    P1010055.jpg
    34.7 KB · Visningar: 449

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.