Gissa position

Tänkte det kunde vara lite klurigt ;) Även om jag trodde någon skulle känna igen den distinkta stigen uppför sluttningen. Gissar att fyrhjulingar kör där ibland men nog inget större än så.

Härjedalen är lite för långt söderut. Tandsjövålen (vid Rogen?) är alltså inte heller rätt men en bra gissning!

Här är nästa ledtråd: Min kommentar om Härjedalen bör tas bokstavligt! Denna bild är tagen på ungefär samma ställe som den förra och visar utsikten i en annan riktning.

Bilagor

• DSC03285.jpg
    DSC03285.jpg
    59.8 KB · Visningar: 439

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Det var ju en snäll ledtråd! Annars hade vi nog fått leta betydligt längre.

Jag fortsätter med en ny sjö. Vad heter den?

Bilagor

• Fjällen 2014 017.jpg
    Fjällen 2014 017.jpg
    48.2 KB · Visningar: 420
Jag tänkte väl att Calle känner igen sjöarna på Björkfjället. Helt rätt!

Vi är alltså norr om Ammarnäs, leden är förstås Kungsleden och gränsfallet syftar på gränsen mellan Västerbottens och Norrbottens län. Ny bild!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips