Gissa position

När du skriver "på en led" tänkte jag genast på Rabots led, och att Rabots glaciär är nedanför stupet som man anar är där framme. Kan förstås vara helt fel.

Det där är väl Gárddečohkkas lättigenkännliga klippvägg vid Alesjaure, så förmodligen Kungsleden, eller möjligen leden till Unna Allakas. Bild #7995 var snarlik... ;)

Snyggt Kalle. Från leden mot Unna Allakas för 9 dar sedan denna snörika vinter i Lappland. Många ledkryss helt översnöade och förlängda med 3 meters käppar.

Thure

Vilket röse?

gp189.jpg

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 10 kommentarer
Du får rätt även om korrekt plats är strax uppströms bron. Men det var ju vattendraget som jag frågade efter som alltså är Västra Syterbäcken. Exakt position: 65°52'16.79"N, 15° 7'5.56"E

Ah, jag trodde att man skulle se bron från den vinkeln om den var tagen uppströms. Men den skyms tydligen av kullarna om man är nog långt ner mot bäcken.

Det börjar bli tunnt i förrådet med bra bilder, men något får man ju bidra med. Var kan man hitta en sådan här regnbåge?

gpmw11.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips