Gissa position

Nästan helt rätt, jag gick från pyramiderna runt Stor-Gröngumpen (öster och söder om). Vi är nog mer i Santandurrie, själva Santa skymtar i bildkanten på den sista bilden. Förtsatte sen söderut över passet mitt i första bilden och kom ner där det står Västeråslagan på min karta. Mycket roligare vandring jämfört med att gå nere i Lunndörren

Nästa bild

/Peter

Då fortsätter vi med ett friskt brusande vattendrag. Vilket?

/ F

Bilagor

• Gissa position 1.jpg
    Gissa position 1.jpg
    97.5 KB · Visningar: 570
Hmm, här verkar det inte vara lönt att leta efter vadställen... Bilden verkar beskuren i ovankant, kan det vara så att Áhkká och Sjnjuvtjudis är bortskurna och att det då är Vuojatädno som brusar?

Hmm, här verkar det inte vara lönt att leta efter vadställen... Bilden verkar beskuren i ovankant, kan det vara så att Áhkká och Sjnjuvtjudis är bortskurna och att det då är Vuojatädno som brusar?

Rätt län, men inte rätt plats. Det finns en bro, som vi ser på nästa utsnitt, så man slipper vada. I den här dalgången är det många som tycker om att uppehålla sig.

Häpp! / F

Bilagor

• Gissa position 2.jpg
    Gissa position 2.jpg
    93.9 KB · Visningar: 550

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 10 kommentarer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips