Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Helt riktigt! Mycket imponerande. Du kan din svenska fjällvärld. Sjön kallas helt riktigt för "1074" på fjällkartan och är belägen mellan Vuosskelvagge och den nordvästra delen av Guhkesvagge. Det nedre fotot är taget mot Ahkkamassivet.
Attans. Kanske bäst att inte ha relevant bild så lättilgänglig i fortsättningen.
Det bör noteras att det är en mäktig vy som man får se från denna topp - och om man dessutom bestiger toppen 1550 så får man en suverän utsikt in mot Unna Reaiddávággis smäckra toppar.
Här är i alla fall den fullständiga vyn, cirka 200 gånger 100 graders vinkel:
Inte så bra i den här tråden alltid, men annars uppskattar i alla fall jag när folk lägger ut sina bilder. Särskilt om de är tagna lite utanför de vanliga stråken.
Väldigt fina bilder, både dina och Nuukeers! Du råkar inte ha en mer utzoomad bild på vattenfallet? Har flera gånger funderat på hur sluttningen ser ut t.v. om bäcken och om det går att ta sig upp/ned till hyllan ovanför utan problem här.
Jag fortsätter på temat vattenfall. Dock lite blygsammare storlek både på fallet och på höjden som jag har fotat ifrån...
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer