Gissa position

En vild chansning. Du står på Gruvfjället (eller toppen längre norrut) och har plåtat mot Lillådörren - Gråsjöfjället...

Calle

Det är så nära så jag måste nog ändå ge rätt för området.

Går jag över berget jag står på, åt öster, så hamnar jag i Lillådörren.

Mvh / Johannes

Det var alltså Nörder-Storådörrsfjället du plåtade ifrån. Jag fortsätter på temat "En gråmulen dag".

Calle

Bilagor

• IMGF_129.jpg
    IMGF_129.jpg
    52.2 KB · Visningar: 381

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Riktigt svår. För att få igång gissningen och lura av dig någon ledtråd gör jag en vild chansning. Leden vid Daevna mellan Joesjö och Skalmodal.

Calle

Det ser väldigt upptrampat ut, troligtvis Kungsleden? Men var? Möjligen nära Viterskalsstugan, fotoriktning västerut? Kullarna i bakgrunden är de söder om Klovnjebaektie?

Då blir det en liten bildkavalkad på forsar och vattenfall. Frågan lyder: vad heter vattendraget?

Bilagor

• 151_liten.jpg
    151_liten.jpg
    181.8 KB · Visningar: 592
  • 154_liten.jpg
    154_liten.jpg
    139.6 KB · Visningar: 587
  • 166_liten.jpg
    166_liten.jpg
    160.5 KB · Visningar: 586
  • 176_liten.jpg
    176_liten.jpg
    172.2 KB · Visningar: 588
  • 180_liten.jpg
    180_liten.jpg
    167.1 KB · Visningar: 585
  • 190_liten.jpg
    190_liten.jpg
    159.2 KB · Visningar: 581

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.