Gissa position

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Vart har vi tagit oss?

Bilagor

• IMG_4829.jpg
    IMG_4829.jpg
    46.4 KB · Visningar: 533
En riktigt besvärlig bild! Och märkligt att ingen känner igen den säregna norska klumpen. Mina första tankar gick till södra änden av fjällkedjan, sen har jag letat längst i norr. För jag känner absolut inte igen mig.

Efter att ha letat genom hela fjällkejan tror jag att du står vid västra änden av Arevattnet i södra Lappland. En bit norr om Skalmodal, alltså. Fotoriktning nordväst.

Hälsn Pelle

Roligt med en bild från trakter där inte så många av oss, gissar jag, har gått. Och det förklarar väl varför ingen kände igen klumpen på direkten. Dina ledtrådar var frikostiga och utan dem hade jag inte haft en chans. Ändå scannade jag gränsen mot Norge flera gånger innan det nappade!

Hoppas det finns fler bilder där ute!

Hälsn Pelle

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.