Gissa position

I’m back!

Typiska Sirkasrenar i Sarek, antagligen ute på bete vid Nientohållet, i väntan på någon renskiljning nere vid Kukkesvagges hagar. Men det här ser ut som nere vid Lietjitjaure...??
 
Wellcome back :)

Tak Anders, jeg tror det er første gang mine billeder ikke er gættet i første forsøg :cool:

Det er et ganske glimrende resonnement, og dit bud kunne være rigtigt, men vi er ikke i Sarek, såmeget kan jeg sige for nu.

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 
Endnu et billede fra samme område - knap 1 km fra hvor det første billede er taget.

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 

Bilagor

  • IMG_1856.jpg
    IMG_1856.jpg
    73.3 KB · Visningar: 429
Inte Sarek, men kanske Padjelanta? Sjöänden här liknar den västra änden av Álájávrre, men jag förstår inte var den första bilden i så fall skulle vara tagen. Men vi kanske får en ännu bättre ledtråd?
 
Inte Sarek, men kanske Padjelanta? Sjöänden här liknar den västra änden av Álájávrre, men jag förstår inte var den första bilden i så fall skulle vara tagen. Men vi kanske får en ännu bättre ledtråd?

Det er ganske rigtigt vestenden af Alajavrre. Det myldrede med rener da jeg passerede i starten af juli 2011. Jeg gik syd om Alajavrre, og udsigten mod Sarek var fantastisk.

Her ses Lanjektjåhkkå og Lanjekjiegna over Alajavrre (dette billede ville have været den sidste ledetråd, men det blev så ikke nødvendigt :) )

Godt Nytår

Lars Hedegaard Larsen
 

Bilagor

  • IMG_1858.jpg
    IMG_1858.jpg
    55.8 KB · Visningar: 395
Jag gör ett försök då med något ‘trevligt’ så här på årets slut..
Hoppas detta inte är alltför’ svårt, utan gissbart.

Här fyra stiliga toppar på rad.
Vad har de för höjdsiffror?

Gott Nytt År till alla!
 

Bilagor

  • XX.jpg
    XX.jpg
    36.9 KB · Visningar: 340
Från vänster: 1719 (toppen som du har markerat är utan höjdangivelse, dock inte den precis bakom), 1726, 1796 och 1991. Ny bild får någon annan komma med! :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.