Gissa position

Har ingen egen bild att jämföra med, men jag gissar på Stråahpatjaerhvie? I så fall är väl stugan Gåsen eller vindskyddet i Härjångsdalen.

Calle

Lurig bild, men det är väl perspektivet som luras lite. Skulle man varit groda hade det varit helt normalt...
Jag håller mig till samma led (efter senaste ledtråden) och enda som passar in nära en stuga är Gruvsmällen. Då måste det vara plåtat strax före Vålåstugorna. Mina bilder på Gruvsmällen är från andra vinklar och då är fjället mer gråtonat ;)

Calle

Gruvsmällen är rätt, det luriga perspektivet till trots. Bilden är tagen strax innan man "kommer runt hörnet" och får stugorna i sikte.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Då byter vi kartblad. Var är denna motljusbild tagen?

Calle

Bilagor

• IMGF_92.jpg
    IMGF_92.jpg
    48.6 KB · Visningar: 529
Den var knepig den där. Kan det vara så att du står någonstans i Vadvetjåkko-området och ser Abisko-fjällen långt bort?

/Hans

Mycket, mycket knepig bild tycker jag..
Säkert den svåraste på månader..

Bilden har ju ingen upplösning heller, så konturerna på topparna blir ju väldigt knepiga...:)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.