Gissa position

Nej, vi är som sagt i Jämtland. Jag står på (eller alldeles bredvid) en kryssled som här passerar ett vattendrag (egentligen två som flyter samman).

Nej, vi är som sagt i Jämtland. Jag står på (eller alldeles bredvid) en kryssled som här passerar ett vattendrag (egentligen två som flyter samman).

Klurig bild eftersom du var så lågt i terrängen när du plåtade. Jag tror det är Luspientjaerhvie vi ser och att du i så fall plåtat ungefär från där Vålån och Gråsjöån rinner ihop.

Calle

Klurig bild eftersom du var så lågt i terrängen när du plåtade. Jag tror det är Luspientjaerhvie vi ser och att du i så fall plåtat ungefär från där Vålån och Gråsjöån rinner ihop.

Så är det. Ledtrådarna var ämnade att styra tankarna åt Vålådalsområdet, som ju är öppet kring nyår.

Ungefärlig fotoplats: 63°2,1' N, 12°50,5' Ö

Jag har tältat på andra sidan Luspientjaerhvie jämfört med din bild, och där känns fjället inte så högt. Men det lutar neråt en bit till din fotoplats.

Ny bild, nya möjligheter.

Calle

Bilagor

• IMGF_81.jpg
    IMGF_81.jpg
    28.1 KB · Visningar: 459

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Det här känner jag igen. I mitten Gasskatjåhkkå, till höger Ruohtestjåhkkå, till vänster en bit av Boajsátjåhkkå. Oarjep Ruohtesjiegŋa ligger skymd bakom vad jag förmodar är Ruohtesvárásj. Fotoplats Ruohtesvágges norra ände.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips