Gissa position

Jag håller igång tråden med rätt färglös bild. Vad ser vi?

Calle

Bilagor

• IMGF_76.jpg
    IMGF_76.jpg
    73.7 KB · Visningar: 423
Jag känner mig rätt godtycklig så jag tar en till....

Jag trodde förra bilden skulle vara svår, men den tog Nuukeer av bara farten (imponerande!). Nu har jag dammat av en gammal bild och tror att den ska räcka åtminstone över natten. Ursäkta bildkvalitén.

Calle

Bilagor

• IMGF_77.jpg
    IMGF_77.jpg
    52.1 KB · Visningar: 402

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Hm, söderut hittar jag ingen plats, men kanske norrut? Du är ju nere i barrskogen med gran. Ungefär så här ser det väl ut om man går från Enafors mot Snasahögarna och passerar Ingolvån?

Hälsn Pelle

Fler ledtrådar ser ut att behövas.
Fjället till höger är lite drygt 1100 möh och har vad jag vet inte varit med i denna tråd tidigare.

Calle

2-3 dagsmarscher, hm, jag överskattade nog farten på fjället. Men man kanske hinner tilli Vålådalen någonstans?

Hälsn Pelle

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.