Gissa position

Helt korrekt :)
Et fint omrade, helt stiglöst men mestandels lättgangat. Jag kan bara rekommandera en tur där. ;)

Henning

Har varit i trakterna, men inte precis där. Håller med om att det är ett fint område.
Angående bild #4595 har jag inte en susning, där tror jag en ledtråd behövs..

...här kommer en ny bild att fundera på.
/Calle

Bilagor

• IMGF_46.jpg
    IMGF_46.jpg
    35.7 KB · Visningar: 494
Svårt?
Jag lånar Hennings ledtråd: Längre västerut än Torneträsk, men inte väster om Torneträsk
...och längre söderut än förra gåtan.

Calle

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Då drar jag mig några kilometer åt sydost och säger att sjöblänket är Raksjauratje och att vi ser Ruepsgájssie därbakom. Fotoplatsen blir då någonstans på Stuore Jåppe där du på något sätt lyckats undvika kryssmarkeringen på Kungsleden.
... eller det är nog sluttningen på Stuore Jåppe som syns i förgrunden till höger och fotoplatsen är där stigen till Stabburet går ner/upp.

Jag är helt insnöad på att det är Framakselet och Framak-topparna som ligger bortom förgrunden. Om jag flyttar fotoplatsen österut på andra sidan Vindelälven så blir sjöblänket Vitnjuljaure och berget bakom Vitnjultjåkke. Kortet är då taget nära Gilvenjukke.

Jag är helt insnöad på att det är Framakselet och Framak-topparna som ligger bortom förgrunden. Om jag flyttar fotoplatsen österut på andra sidan Vindelälven så blir sjöblänket Vitnjuljaure och berget bakom Vitnjultjåkke. Kortet är då taget nära Gilvenjukke.

Där satt den, helt rätt! Plåtat från sluttningen en dryg km sydost om Gilvenjavvrie.

Calle

Där satt den, helt rätt! Plåtat från sluttningen en dryg km sydost om Gilvenjavvrie.

Jag har troligen en likadan bild i mina gömmor någonstans. Antagligen under APS-eran efter min dia-bild era och före min digitala era.
Här kommer en digital bild med påtagliga riktmärken vilket borde göra identifieringen lätt.

Lycka till/ Tore

Bilagor

• IMG_2622.jpg
    IMG_2622.jpg
    63.2 KB · Visningar: 383

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.