Gissa position

Lulep Kierkau är rätt

fotoplatsen torde bli klar när ni tittar på den sista ledtrådsbilden nedan som jag tror att jag visat här tidigare eller om det var en annan bild från nästa samma ställe.

Thure

Bilagor

• S och L K.jpg
    S och L K.jpg
    60.1 KB · Visningar: 409
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
första försöket...

Då antar jag uppmaningen att nya skall lägga upp bilder att gissa på.
Här kommer en: platsen är varken exklusiv eller enslig, men just den här dagen var den väldigt vacker. Männen i bilden har erhållit en större grad efterbehandling än resten av bilden, då jag inte visste om de vill figurera med ansikte på offentliga forum hur som helst.

Nå, var står vi?

Bilagor

• BildAttGissa.jpg
    BildAttGissa.jpg
    27.3 KB · Visningar: 732

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag känner inte igen mig alls, men eftersom ingen annan svarar, så får jag försöka med en gissning. Kan det vara så att ni står på Tjeuralako, nedanför Tarfalaglaciären, med Höktopparna och Mårma i bakgrunden?

Jag tror vi är söder om Sarek, i nordänden av Vallevagge, vy norrut mot Låptåtjåhkkå och Tsahtsa, den mörka kullen i förgrunden är Ruonas.

Jag känner inte igen mig alls, men eftersom ingen annan svarar, så får jag försöka med en gissning. Kan det vara så att ni står på Tjeuralako, nedanför Tarfalaglaciären, med Höktopparna och Mårma i bakgrunden?

Lite för långt norrut men...

Jag tror vi är söder om Sarek, i nordänden av Vallevagge, vy norrut mot Låptåtjåhkkå och Tsahtsa, den mörka kullen i förgrunden är Ruonas.

HansP är helt på pricken!
Vallevagge är en väldigt trevlig etapp som jag uppmuntrar folk att vandra.

Jag stod på samma ställe för elva år sedan, visst är det en trevlig färdväg.
Nu ger vi oss på en fors-bild, vem känner igen denna?

Bilagor

• utsida012.jpg
    utsida012.jpg
    144.2 KB · Visningar: 614
jatufins bild från ett vindskydd tror jag är från Vuomatjåhkka mellan Servestugan och Aigertstugan.
Utsikt söderut.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.