Gissa position

Lrc #2817

Tronnan har en tydlig ravin ett par kilometer söder om sammanflödet med Lillån.

Issjödalen ligger flera kilometer längre österut är min gissning för långt västerut?

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Bidrar väl med en jag också!

gissapos1.jpg

För svår?

Vuosskelvágge?

Lrc #2817

Mellan Lill-Gröngumpen och Stor-Gröngumpen finns en ravin dvs en dryg km nordost om Lunndörrsstugorna.

Är det den?

Thure

Lite tveksamt

att ta upp stafetten nu när det finns en obesvarad pågående bild. Men jag markerar att jag står i tur genom att visa denna hare. Jag förväntar mig inte att det skall gå att identifiera platsen utan väntar med frågan till Kungsledenbilden #2829 är identifierad.

Thure

Bilagor

• hare.JPG
    hare.JPG
    50.5 KB · Visningar: 428
Bör också poängteras att samtidigt som "kungsleden är i bild" är den för liten för att synas. Hade kamerans upplösning och skärpa varit oändlig så hade den gått att se.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips