Gissa position

Hej!

Vad roligt att ni är så långt borta i era gissningar. Friskt satsat! Som en liten ledtråd kan jag meddela att en på tråden nyligen angiven ledtråd kan återanvändas även här.

häpp / Filiokus

Vem tar den här stenklumpen?

Lycka till! / Filiokus

Verkar som om det behövs en liten puff. Jag lägger upp en bild till där "mitt berg" är med, denna gång i vänsterkant. Nu kommer det nog rassla på... :)

häpp / Filiokus

Bilagor

• S6300542.jpg
    S6300542.jpg
    39.3 KB · Visningar: 421
"Sveriges enda alpina nordvägg", har jag hört berättas om toppen.

Och leden är, speciellt kring det mittersta passet, rätt kuperad, som Pär noterar. Men Kungsleden är ändå förhållandevis nära.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Hej!

Det är faktiskt Kungsleden som stryker förbi i närheten. Denna gång är det dock 4 km från första fotot till leden och inte bara några hundra meter som i den åsyftade tidigare ledtråden (jag tog lite fel på avstånden innan men hoppas att ingen blivit lurad av det).

Kaskasapakte var inte rätt (jag misstänker att det var den nordväggen som Thomas Jonsson tänkte på).

Nu får ni också ett tredje foto av "mitt berg". Men snart har jag inga luriga kort kvar på det, och då blir det riktigt lätt.

mvh / Filiokus

Bilagor

• S6300545.jpg
    S6300545.jpg
    48.8 KB · Visningar: 385
Den andra bilden föreställer väl Guobirvággi med Guobirčohkka och Mádir som tittar fram där bakom, på väg upp mot andra passet på Jojoleden. Det eftersökta fjället torde därmed vara Drakryggen...?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.