Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skulle mycket väl kunna vara Skråisen och Flatkjölen på Litlverivasshamren / Rairetjåkkå. I så fall är sjön Vastenjaure. Men Rakotjåkkå ligger också i samma riktning.
Jag har en skamlöst dåligt grundad gissning, men jag lämnar gärna initiativet till någon som kanske genom kunskap kan ge rätt svar, så vi får en didaktisk poäng i tråden
Jag har en skamlöst dåligt grundad gissning, men jag lämnar gärna initiativet till någon som kanske genom kunskap kan ge rätt svar, så vi får en didaktisk poäng i tråden
och en hyfsat lång vagge med höga berg i bildens bakgrund. Mest björkskog gör att den fotograferade dalbotten bör ligga högre än ca 500 meter. Kan det vara Rapadalen?
Har också varit innne på den möjligheten men kunde inte hitta kröken i vattendraget när jag studerade kartan. Men Vistasdalen är definitivt rätt lik bilden.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...