Gissa position

Okej jag har en bild till på lager. Ett foto av skruttig kvalitet taget från en plats med vidsträckt utsikt.
Ett av fjällen på bilden visar ju ett ganska välkänt ansikte, så det får vara er ledtråd!
Var står jag?

Bilagor

• gissa.jpg
    gissa.jpg
    39.4 KB · Visningar: 544
Kanske

är det ett foto taget från Kebnekaise mot söder och Tuolpagorni till vänster och Rullevare till höger? Är fotografen månne på Östra leden i närheten av toppstugan?

Thure

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
nänänä inte sielmatjåkka heller.
Längre söderut är jag! Fjället vars ansikte jag tycker någon borde känna igen är i mitten på horisontlinjen. Toppen jag står på är ganska sällan besökt och från dal till topp fick jag ta mig upp sammanlagt drygt 1850 m.

mellpat

Avslutat
Tycker att pyramiden påminner om Sarektjåkko sett söderifrån. Kanske Emma tagit bilden i trakten av Piellorieppe-massivet som ligger sydväst om Rapaselet?

längre söderut än Rapaselet!
Jag är söder om Sareks nationalpark.
Och jag har nog ljugit lite för er, vyn är inte rakt söderut, utan snarare sydväst.
Om man tar sig ner i ravinen rakt fram i bilden så hamnar man på en välkänd och lättvandrad led som går från vänster till höger i bild.

längre söderut än Rapaselet!
Jag är söder om Sareks nationalpark.
Och jag har nog ljugit lite för er, vyn är inte rakt söderut, utan snarare sydväst.
Om man tar sig ner i ravinen rakt fram i bilden så hamnar man på en välkänd och lättvandrad led som går från vänster till höger i bild.

Helt vriden gissning, men står du på Helags och ser söderut mot Skarsfjället? Då kanske det är västra Helagsskaftet(?) närmast till höger i bild och Predikstolen till vänster.

Snöstrimmorna i terrängen lurar ögat tycker jag.

Tillägg: då vore leden pilgrimsleden som går längs Sylsjön.

Tillägg 2: jag glömde det där med 1850 m höjdskillnad. Glöm Helags.

Tillägg 3: men finns det toppar över 1850 m söder om Sarek?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.