Gissa position

Förstår inte ledtråden, men gissar bra mycket längre norrut. Gorsajökeln?

Calle

Nej, några dagsmarscher söder om Gorsa.
Den här vägen som går vid glaciären förbinder två välkända vägval. Jag har passerat här tre gånger de senaste fem åren. Har aldrig sett en människa här, ett ovanligt vägval enligt min erfarenhet!

Bilagor

• DSC007944.jpg
    DSC007944.jpg
    49.5 KB · Visningar: 470
Min första gissning i den här tråden.

Det är ganska många dagsmarscher söderut, men kan det vara Alep Ruohtesjiegna? Har väldigt lite egen erfarenhet så här långt norrut. Hittar ändå inte så många andra som passar in på ledtrådarna hittills.

Min första gissning i den här tråden.

Det är ganska många dagsmarscher söderut, men kan det vara Alep Ruohtesjiegna? Har väldigt lite egen erfarenhet så här långt norrut. Hittar ändå inte så många andra som passar in på ledtrådarna hittills.

Javisst är det Alep Ruohtesjiegna, en lättvandrad och enkel väg som förbinder Ruohtes- och Guophervagge, rekommenderas!

Lika bra att lägga ner nu när man är 100%-ig då. ;)

Tog ett tag att hitta något att bidra med själv. Saknar verkligen bra landskapsbilder så får jobba lite på det i sommar. Vad är det molnen smyger över här?

Bilagor

• gissa4.jpg
    gissa4.jpg
    45.8 KB · Visningar: 402

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Vet inte om alla tagit ledigt eller om det blev väldigt svårt. Här kommer en ledtråd till.

I närheten ligger en till viss del namnlös topp.

Fortfarande några etapper för långt norrut. En till ledtråd i form av ny bild. Den är tagen något tidigare och i annan riktning. Vi ser samma topp i vänsterkant.

Bilagor

• IMG_0553.jpg
    IMG_0553.jpg
    45.8 KB · Visningar: 398

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.