Gissa position

Et godt skud fra hoften, Lars! Men jag står inte någonstans, jag flyger från Kvikkjokk mot Staloluokta och vi ser alltså Pårtemassivet. Nästa bild, tack!

Hälsn Pelle

Et godt skud fra hoften, Lars! Men jag står inte någonstans, jag flyger från Kvikkjokk mot Staloluokta och vi ser alltså Pårtemassivet. Nästa bild, tack!

Hälsn Pelle

:) Den var go' :) "Jeg står inte någonstans, jeg flyger"

Jeg tror ikke dette billede har været posted før, vi starter med et mindre udsnit, ellers er det nok for let - større og større udsnit kommer efterhånden som tiden går indtil det bliver gættet.

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen

Bilagor

• IMG_3692x1.jpg
    IMG_3692x1.jpg
    27.2 KB · Visningar: 364
Ja, tanken är väl att man ska gissa när man inte vet.........

Jag gissar att du är i Sarek, närmare bestämt i Álggavágge och fotograferar Härrábákte mot sydväst.

Det ligner rigtig meget, det kan jeg godt se, men det er ikke Alggavagge/Harrabakte.

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen

PS Men jeg er i Sarek, kunne dog ligeså godt være udenfor Sarek ;)

avslutad210712

Gäst
Riktigt skott från höften eftersom jag inte varit där men någon måste väl skjuta sig i foten så gissande och ledtrådarna tar fart :)

Kisuris från norr kan fotas både inne i Sarek som lite utanför i Padjelanta

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Lige i plet

Det er lige i plet - helt rigtigt - så hjalp den lille ledetråd alligevel :)
Billedet i fuldt størrelse viser forrest nordsiden af Gisuris og på den anden side af Ruohtesvagge ses Nijak og Suottasjtjåhkkå, den smalle sky (moln) hænger mellem Nijak og Suottasjtjåhkkå.

Billedet er taget langs Sjpietjavjåhkå østside (altså i Sarek) men kunne ligeså godt være taget fra vestside og dermed i Padjelanta - nationalparkgrænserne følger Sjpietjavjåhkå .

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen

Bilagor

• IMG_3692.jpg
    IMG_3692.jpg
    41.3 KB · Visningar: 451
Jag är förvisso hopplös på att identifiera positioner, men jag bidrar gärna med en bild. :)
Var stod jag?

Bilagor

• IMG_1291.jpg
    IMG_1291.jpg
    36.6 KB · Visningar: 401

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.