Gissa position

Efter lite fortsatt letande så tror jag mig dock ha hittat en sjö som passar hela vägen - nämligen Vássaloamijávri i Vistasdalen på sydsidan av Mårmapasset.
Helt korrekt Pär.
Det enda som stör mig är att det är så dåligt väder på bilden. Jag förknippar Vistasdalen med strålande solsken, klarblå himmel och myggfritt (!!!) vilket är de förhållanden jag haft där de gånger jag passerat. Men jag kanske bara har haft tur?
Dåligt väder var det, visst tänkta jag mer om bra väder under planlagning på denna vandring i förta hälften av Juli denna år, men man kan ju inte påverka det...
Men nästan myggfritt var det. :)

Henning

Ja, ibland får man ju leva med regnväder också - även om jag brukar försöka planera annorlunda :)

Det var väl ett tag sedan vi hade en bro-bild? Så här kommer en sådan - med vackert väder dessutom!

Bilagor

• bro.jpg
    bro.jpg
    77.8 KB · Visningar: 573
Stämmer bra det!

(nästa gång ska jag ta en riktigt dimmig bild så att det tar lite mer än 10 minuter att lösa...)

haha förlåt, Frågan är om jag har något bättre att komma med, ska kolla i arkivet.

Så, den här får det bli:
Vad heter dalen?

Bilagor

• DSC_8587.jpg
    DSC_8587.jpg
    70.2 KB · Visningar: 579
Senast ändrad:

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.