Gissa position

Inte Artfjället, men vi närmar oss. En till bild, med annan vinkel.
IMG_0495.JPG

När jag följde några Grönabandare i somras, hade dom skippat Kungsleden och genade upp eller här och passerade som jag tror den den här sjön som fotona visar.Den ligger om detta stämmer mellan Vindelälven i Västerbotten och Laisälven i Norrbotten:

Tsaggiekjávrieh

Bilagor

• Gissa pos Fjäll.png
    Gissa pos Fjäll.png
    1.6 MB · Visningar: 67
Jag har inte så mycket bilder att komma med men kollar upp i helgen, annars walk over !

Flera gick här och jag följde ssk ett par som genade och inte var rädda för off trail på långa sträckor .

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Visst är det rätt. Man ser det mycket vackra fjället här ifrån Gungarsidan. -Nere i dalen ligger Kungsleden-Man måste som sagt upp i höjd här för att förstå landskapets storhet.

Karta gp uts.png

Bilden är alltså tagen härifrån (röd markör).Den grymma nordväggen på Sielmmacohkka, (markerad med svart linje)

Varsågod med ny gåta!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.