Gissa position

Nedre Lill-Mjölkvattnet borde det kanske vara då? Klurigt värre, jag har gått där förbi isf men kände inte igen mig.

Stämmer bra det! Vänder man sig från den ungefärliga fotoplatsen så ser man den mäktiga Himmelsraften sticka upp över skogen. Nästa bild :)
DSC09909.JPG

Hejsan,

Det ser precis ut som ravinen där Stora Göljån rinner ner från Fulufjället. Om gissningen är rätt så tältade vi ett par hundra meter från fotoplatsen i somras.

/ Stefan

Hejsan,

Har tyvärr begränsat med bilder på datorn, så det får bli en som jag misstänker är ganska lätt. Vilken topp är det vi ser i bakgrunden?

IMG_1232.JPEG

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Det var något bekant med det fjället. Jag har sett en fjällräv där på toppen för ca 35 år sedan.

Första bilden nedan är nog omöjlig på väg ned från en toppbestigning.

TB 2008B.jpg

Men nästa bild från samma dag kanske gör det lättare.

TB 2008.jpg

Vilken topp var vi upp på tror ni?

Thure

Senast ändrad:

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.