Gissa position

Lite längre västerut ska vi. Nu ger jag nog bort svaret men står man på Gruvfjället och tittar västerut så ser vi vår eftersökta sjö.

Nedre Lill-Mjölkvattnet borde det kanske vara då? Klurigt värre, jag har gått där förbi isf men kände inte igen mig.

Senast ändrad:
MrP

Skulle kommentera ditt inlägg med ett citat men det kommer inte med för mig. Så vems inlägg kommenterar du och kanske du inte heller får med citat.....

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Nedre Lill-Mjölkvattnet borde det kanske vara då? Klurigt värre, jag har gått där förbi isf men kände inte igen mig.

Stämmer bra det! Vänder man sig från den ungefärliga fotoplatsen så ser man den mäktiga Himmelsraften sticka upp över skogen. Nästa bild :)
DSC09909.JPG

Hejsan,

Det ser precis ut som ravinen där Stora Göljån rinner ner från Fulufjället. Om gissningen är rätt så tältade vi ett par hundra meter från fotoplatsen i somras.

/ Stefan

Hejsan,

Har tyvärr begränsat med bilder på datorn, så det får bli en som jag misstänker är ganska lätt. Vilken topp är det vi ser i bakgrunden?

IMG_1232.JPEG

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips