Gissa platser i Gästrikland

avslLM

Avslutat
Nu är jag kanske taskig, men bit i denna!

Vad heter närmaste by enligt Terrängkartan?
extra2.jpg

Den ska faktiskt gå att lösa, tro det eller ej.

Tobbes sista bild är ju informationsmässigt jämförelsebar med den insida av ett utedass jag efterlyste för ett antal inlägg sen. Dock gissar jag på Råhällan...

Ytterligare en ledtråd till det silverfärgade konstverket. Namnet på detta är "Träkoja"

/Micke

avslLM

Avslutat
He he. Jag är faktiskt inte så elak som det kan verka. Bildens Exif-information innehåller GPS-data, dvs den exakta positionen på var bilden är tagen. Jag stod ute i skogen under Gävle OK:s orienteringstävling och delade ut vätska till de löpare som passerade. Och ja, närmaste by är Råhällan, vilket man kan få fram genom att mäta på Terrängkartan till näraliggande bebyggelse.

Mickes egen bild:
Lindbacka förskola enligt webben. Var den ligger har jag ingen aning om.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Dags att skaka liv i den här tråden igen. Vilken plats är detta?

Bilagor

• SAM_0050.jpg
    SAM_0050.jpg
    50.4 KB · Visningar: 423

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.