Gissa platser i Gästrikland

Nu är jag kanske taskig, men bit i denna!

Vad heter närmaste by enligt Terrängkartan?
extra2.jpg

Den ska faktiskt gå att lösa, tro det eller ej.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tobbes sista bild är ju informationsmässigt jämförelsebar med den insida av ett utedass jag efterlyste för ett antal inlägg sen. Dock gissar jag på Råhällan...

Ytterligare en ledtråd till det silverfärgade konstverket. Namnet på detta är "Träkoja"

/Micke

He he. Jag är faktiskt inte så elak som det kan verka. Bildens Exif-information innehåller GPS-data, dvs den exakta positionen på var bilden är tagen. Jag stod ute i skogen under Gävle OK:s orienteringstävling och delade ut vätska till de löpare som passerade. Och ja, närmaste by är Råhällan, vilket man kan få fram genom att mäta på Terrängkartan till näraliggande bebyggelse.

Mickes egen bild:
Lindbacka förskola enligt webben. Var den ligger har jag ingen aning om.

Dags att skaka liv i den här tråden igen. Vilken plats är detta?

Bilagor

• SAM_0050.jpg
    SAM_0050.jpg
    50.4 KB · Visningar: 389

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips