Gissa kajaken!

Reflexion...

... så som varande ny på detta forum: Det var värst vad alla är pålästa! Har ni absolut gehör eller är det idogt studerande under många år?

Jag blir också

förvånad över hur snabbt lösningarna kommer. Vore på sätt och vis roligare om det gissades lite mera först innan facit. Men kanske drar sig många från att gissa från höften.

Det kan gå rätt fort att hitta svaren via t ex google.

Thure

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
KayakPro Marlin..

Ska dyka upp 8/8:e - Siven säljer: http://www.siverbrant.se/
Är rätt sugen på att prova - har för mig att det är samma kille som har ritat Inuk. Om ifallatt, (må gud förjude) jag skulle k ö p a en kajak nån gång..

Nu får jag nog stänga datorn en stund tror jag.

/ Ulf

Visst är det kayakpro som är tillverkare och modellen är en Nemo. Nemo och Marlin är nästan identiska förutom att Marlin är avsedd för oss lite större/tyngre.

Färgen kallas Nemo Orange och har ett par tvärgående vita band.

Paddelkraft har några Kayakprokanoter på väg in till Sverige i början av augusti.

Lägger in en sista gissa-kanoten för idag:

Quiz5.jpg

Här kommer en lite knepigare för att ge er något att bita i på söndagskvällen. Svar på den vita bakdelen kommer senare...

Vad är detta?

Quiz9.jpg

Visst är den vita bakdelen med fena en Energize dvs ett syskon till Commander type S, Extreme type R och Cruiser.

Då återstår den andra helbilden som kom efter...

Senast ändrad:
Ok, lite knepigare..

Nu har väl alla andra fått en liten chans..?
Liknade rätt mycket en Zedtech Cayenne först men nu tror jag mer på Polyform Vital..

/ Ulf

Nu har väl alla andra fått en liten chans..?
Liknade rätt mycket en Zedtech Cayenne först men nu tror jag mer på Polyform Vital..

/ Ulf

Visst är det en Polyform Vital - fast med tanke på att Paddelkraft använde den bilden i första skedet så kanske det kan tänkas vara en föregångare till Zedtech Cayenne???

Jag provar väl med en till bild att gissa på men sen vore det kul om någon annan la in något så jag också får gnugga mina grå...

Vad är detta:

Quiz8.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips