Getout

Exakt vad vill du med detta inlägg?

Visst Outnorth är dyrare än Northstar.
Det är fritt fram att sätta vilket pris man vill som företagare (nåja nästan iaf).

Sedan är det upp till kunden att välja var man skall handla sina grejer.

För mig är priset bara en av sakerna som avgör om jag kommer handla grejerna i den specifika affären eller inte.

Bemötandet från affären är viktigast tillsammans med kundtjänstens bemötande vid problem (här får man gå på hörsägen).
Därefter kommer möjligtsvis priset. Dock tror jag att det troligen är ytterligare 20 små saker som fäller avgörandet. Jag klarar inte av att precisera dessa men jag betalar gladeligen 50 spänn extra om jag trivs med den jag handlar av.

Tycker även att det är lite taskigt att du har företagsnamnet i rubriken för då känns det som att du är ute efter att "sätta dit" företaget.
Det är helt ok att tipsa om billigare butiker men då kanske man skall göra det under rubriken:
Billigaste Packpåsarna och sedan kan du skriva vad dom kostar i olika butiker.

Typ

Outnorth 159:-
Northstar 105:-
Team Sportia 139:-
Proffsplagg 119:-
osv...


Summa summarum:

Prata inte skit om olika företag såvida dom inte förtjänar det. i det här fallet tycker jag att det är oförtjänt. då deras enda fel är att dom är dyrare.
Om du bara tycker priset är viktigt så handlar du där det är billigast.
Jag väljer ett annat sätt att välja var jag skall handla.

Ha De Gôtt

Björn W
 
Säger inte imot

Exakt vad vill du med detta inlägg?

Visst Outnorth är dyrare än Northstar.
Det är fritt fram att sätta vilket pris man vill som företagare (nåja nästan iaf).

Sedan är det upp till kunden att välja var man skall handla sina grejer.

För mig är priset bara en av sakerna som avgör om jag kommer handla grejerna i den specifika affären eller inte.

Bemötandet från affären är viktigast tillsammans med kundtjänstens bemötande vid problem (här får man gå på hörsägen).
Därefter kommer möjligtsvis priset. Dock tror jag att det troligen är ytterligare 20 små saker som fäller avgörandet. Jag klarar inte av att precisera dessa men jag betalar gladeligen 50 spänn extra om jag trivs med den jag handlar av.

Tycker även att det är lite taskigt att du har företagsnamnet i rubriken för då känns det som att du är ute efter att "sätta dit" företaget.
Det är helt ok att tipsa om billigare butiker men då kanske man skall göra det under rubriken:
Billigaste Packpåsarna och sedan kan du skriva vad dom kostar i olika butiker.

Typ

Outnorth 159:-
Northstar 105:-
Team Sportia 139:-
Proffsplagg 119:-
osv...


Summa summarum:

Prata inte skit om olika företag såvida dom inte förtjänar det. i det här fallet tycker jag att det är oförtjänt. då deras enda fel är att dom är dyrare.
Om du bara tycker priset är viktigt så handlar du där det är billigast.
Jag väljer ett annat sätt att välja var jag skall handla.

Ha De Gôtt

Björn W

Vill inte säga imot er, priset är valfritt. Det jag reagerade på var den stora skillnaden i procent. Men ingen av dem gör något fel. Jag vill bara visa hur stor skillnaden kan vara.

Jag har heller inte gjort någon större analys än denna produkt mellan företagen så det är ingen undersökning, dessutom har jag inget negativa att säga om de båda företagen som det händer att jag handlar av. Möjligt skillnaden kan vara åt andra hållet på andra produkter.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.