Gena från leden Storerikvollen-Blåhammaren till Ulvåtjärn?

Hej!
Planerar en höstvandring mestadels i Norge men med avslutning i Storulvån. Skulle då vilja avvika från leden Stoerikvollen-Blåhammaren drygt 2 km öster om Endalsstugan, där leden gör en nära 90 graders krök och går NNV mot Blåhammaren, och istället gå direkt österut mot Ulvåtjärn. På kartan ser det inte ut att vara några problem, men man vet ju inte. Någon som har gått så och har något att säga?
Hälsningar Per Alvfors

Det var länge sedan, men jag har gått ungefär den "genvägen" och jag kommer inte ihåg att det var några problem.

Calle

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tackar, det låter bra! Jag har också tittat på vegetationskartan och det verkar ju vara olika varianter av rished på sträckan, mest torr sådan, och det brukar ju vara lovande.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips